Villkor

Allt om ditt köp!

När du lagt din beställning hos oss får du en orderbekräftelse skickad till din mailadress. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst på info@westlight.se snarast om något känns oklart. Din leverans ordnar vi alltid så snabbt som möjligt. Flera av våra produkter finns i lager för omgående leverans. Beställningsvaror tar normalt 2-5 veckor. När vi skickar ditt paket så får du en leveransbekräftelse via mail.

Hämta i butik
Du kan hämta din beställning i vår butik Abrahamsbergsvägen 16, Bromma. Välj ditt alternativ i kassan så hör vi av oss när varorna är redo att hämtas.

Hämta vid utlämningställe
Vi skickar ditt paket med DHL och ditt paket kommer till det utlämningsställe närmast din uppgivna leveransadress. Du får ett sms till ditt mobilnummer du uppgav vid beställningen när ditt paket kommit fram. Har du inte angivit ett mobilnummer så kommer aviseringen via brev.

Fraktkostnad
Vi skickar till adresser inom Sverige till följande priser.
Ordersumma 1-500 kr 59 kr
Ordersumma över 500 kr 0 kr
Hämta i butik 0 kr

Betalning
Handla idag – betala när det passar dig. Hos oss betalar du tryggt och säket med PayEx. Du kan välja att betala med följande betalmedel.
Kontokort – Visa, MasterCard, American Express
Faktura – 14 dagar med PayEx (0 kr i avgift)
Delbetalning med PayEx – betala i din egen takt.
PayEx Direkt – betala direkt i kassan med Mobilt BankID eller Swish

Returer
Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar efter att du mottagit din vara. Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den samt vara packad i sitt helt oskadade orginalemballage. Retur eller bytesrätt gäller inte specialbeställda/kundanpassade varor. När du ångrar ditt köp står du som kund för returfrakten. Returen kan även lämnas i vår butik. WestLight är inte ansvarigaför eventuella transportskador vid returförsändelse.
Skicka din retur till:
WestLight, Abrahamsbergsvägen 16, 168 30 Bromma.
När vi mottagit en godkänd retur så återbetalar vi dig inom 1-7 dagar.

Ej uthämtat paket
För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 300 SEK. Avgiften motsvarar kostnader för expeditionsavgift, returfrakt och hantering.

Reklamationer
Om något skulle vara fel på din vara så har du rätt att reklamer den. Börja med att skicka en bild till oss på info@westlight.se så hjälper vi dig vidare. När vi registrerat din reklamation kommer vi så snart som möjligt ersätta dig med en ny vara.